Tarieven en Algemene voorwaarden
Wij hanteren de door de Nederlands Zorgautoriteit (NZa) vastgestelde tarieven. Deze tarieven zijn in opdracht van de overheid vastgesteld. De mondzorgtarieven worden jaarlijks landelijk bepaald door de Nederlandse Zorg Autoriteit (NZA).
In onze praktijk maken we gebruik van een van de de onderstaande UPT codes (afhankelijk van uw situatie). De vastgestelde tarieven kunt u hier vinden. Via uw zorgverzekering kunt u kijken of deze codes (deels) vergoed worden.
De meest voorkomende codes hebben we vet gedrukt.
UPT Code Omschrijving code
A10 Geleidings-, infiltratie- en/of intraligamentaire verdoving
M01 Preventieve voorlichting en/of instructie, per vijf minuten
M02 Consult voor evaluatie van preventie, per vijf minuten
M03 Gebitsreiniging, per vijf minuten
M30 Behandeling van gevoelige tandhalzen en (preventief) toedienen medicament
M32 Eenvoudig bacteriologisch- of enzymatisch onderzoek
T012 Onderzoek van het tandvlees met parodontiumstatus
T021 Grondig reinigen wortel, complex
T022 Grondig reinigen wortel, standaard
T032 Evaluatie initiële behandeling/chirurgie of herbeoordeling met parodontiumstatus
T033 Bespreken vervolgtraject na evaluatie of herbeoordeling
T042 Consult parodontale nazorg
T043 Uitgebreid consult parodontale nazorg
T044 Complex consult parodontale nazorg
Algemene voorwaarden
Om je meer inzicht te geven in onze werkwijze, vragen we je om onderstaande tekst goed door te lezen. Deze voorwaarden zijn van belang voor een goede organisatie, zodat onze werkzaamheden optimaal verlopen en de kwaliteit van de behandelingen gewaarborgd blijft. De meeste regels spreken voor zich, maar ook voor patiënten die al onder behandeling zijn, kan hier nuttige informatie te vinden zijn. Zo dragen we allemaal bij aan een prettige omgeving en weten we waar we aan toe zijn.
Eerste bezoek
Tijdens je eerste bezoek zullen wij je vragen om een gezondheidsvragenlijst in te vullen. Ook is het belangrijk dat je een geldig ID meeneemt zodat we kunnen verifiëren dat het jouw gegevens zijn. Als je bepaalde medicijnen gebruikt, is het belangrijk dat je de namen en doseringen kent. Bepaalde medicijnen en aandoeningen kunnen namelijk invloed hebben op je mondgezondheid. Deze informatie kun je noteren op de gezondheidsvragenlijst, waarna deze in je dossier wordt vastgelegd.
Afspraken
Afspraken kunnen online of telefonisch gemaakt of geannuleerd worden.
Bij te laat komen op een afspraak loop je het risico dat de behandeling niet volgens planning kan worden voltooid of zelfs geannuleerd moet worden vanwege tijdgebrek. Bij ziekte verzoeken we je om je afspraak uiterlijk om 9:00 uur ’s ochtends af te zeggen. Als je te laat afzegt wordt de gereserveerde tijd in rekening gebracht.
Afspraken wijzigen en/of niet nakomen
Afspraken dienen 48 uur van tevoren te worden verzet en/of geannuleerd. Voor afspraken die op maandag staan gelden uitzonderingen, deze dienen uiterlijk vrijdagochtend vóór 12.00 uur doorgegeven te worden aan de praktijk. Bij het niet, of niet tijdig annuleren/verplaatsen van je afspraak wordt €1,- per gereserveerde minuut in rekening gebracht. Achteraf hierover in gesprek gaan is niet mogelijk. Bij herhaaldelijk niet nakomen van een afspraak of te laat afzeggen wordt het bedrag van de behandeling in rekening gebracht en kun je pas vervolgafspraken maken indien alle betalingen voldaan zijn.
Gezondheid
Bij je eerste bezoek verzoeken we je een vragenlijst in te vullen over je gezondheid en medicijngebruik. Deze vragenlijst dien je volledig en naar waarheid in te vullen om complicaties tijdens tandheelkundige behandelingen te voorkomen. Wijzigingen in je gezondheid en medicijngebruik dien je bij je volgende bezoek aan ons door te geven.
Tarieven
We hanteren de door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) vastgestelde tarieven, die in opdracht van de overheid zijn bepaald. Deze tarieven worden jaarlijks landelijk bepaald door de Nederlandse Zorg Autoriteit (NZA).
In onze praktijk maken we gebruik van een van de onderstaande UPT-codes (afhankelijk van jouw situatie). De vastgestelde tarieven kun je hier vinden. Via je zorgverzekering kun je kijken of deze codes (deels) vergoed worden.
Betalingen
Je ontvangt de rekening via Infomedics zodat wij vooral met de zorg bezig kunnen zijn en alle aandacht voor jou kunnen hebben. Daarom werken wij samen met Infomedics voor het versturen en innen van onze rekeningen. Dit betekent dat je de rekening voor je mondhygiënebezoek ontvangt van Infomedics en dat je die ook aan Infomedics betaalt.
Als je zorgverzekeraar een deel van je rekening vergoedt, staat dit duidelijk op de rekening. Wat overblijft, betaal je aan Infomedics. Heb je vragen over de vergoeding op je rekening? Neem dan contact op met je zorgverzekeraar. Als er geen vergoeding op de rekening staat, betaal dan alles aan Infomedics en controleer daarna of je de rekening nog kunt indienen bij je zorgverzekeraar.
Op de website van Infomedics kun je veel zaken rondom de betaling van je rekening snel en eenvoudig regelen, zoals:
-
Controleren van de status van je betaling: Ga naar www.infomedics.nl en vul de omschrijving (cijferreeks) in die op je rekening staat om te controleren of je rekening is betaald. Als dit niet het geval is, kun je direct betalen via iDEAL.
-
Een betalingsregeling treffen: Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Als het niet lukt om op tijd te betalen, kun je kosteloos uitstel van betaling aanvragen of tegen kosten een betalingsregeling treffen. Op de website vind je ook meer informatie over het Infomedics Betaalplan.
-
Veelgestelde vragen bekijken: Als je een vraag hebt, vind je het antwoord meestal onder veelgestelde vragen. Zo niet, dan kun je altijd contact opnemen met de Servicedesk van Infomedics.
-
Heb je toch nog een vraag? Bel dan met de Servicedesk van Infomedics op telefoonnummer 036 – 20 31 900 (maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur).
Patiëntendossier en Privacy
Net als in de gezondheidszorg hebben wij ook voor onze patiëntenadministratie een privacyreglement. Dit houdt onder meer in dat je inzage hebt in je gegevens en dat wij zonder jouw toestemming geen gegevens aan derden verstrekken. Bij het opstellen van je patiëntendossier volgen we de richtlijnen die de AVG stelt.
Je bent zelf verantwoordelijk voor het doorgeven van wijzigingen in je gegevens (bijvoorbeeld verandering van zorgverzekeraar, adres of telefoonnummer). Dit kun je telefonisch, persoonlijk of via e-mail aan ons doorgeven.
In de toekomst zal je medische/tandheelkundige dossier gekoppeld worden aan je Burger Service Nummer. Het is belangrijk dat elke patiënt binnen de praktijk dit nummer in zijn dossier opgeeft.
Openingstijden
Dinsdag 13:00 - 20:30
Woensdag 08:00 - 13:00
Zaterdag 08:00 - 17:00
De openingstijden worden op termijn verruimd